מדור גרפולוגיה

במסגרת אבחונים גרפולוגיים, כתב היד ניתן לאבחון רק מאיזור גיל 12-13, באזור גיל זה המתבגר מקבל בשלות מוטורית שנותנת אינדיקציה מדויקת יותר, גם אם כן נרצה לאבחן כתבי יד של ילדים, אנו נתייחס לפרמטרים מסוימים והאבחון שונה מאשר אצל מבוגר, אמנם יש כתבי יד של ילדים שניתנים לאבחון מלא, אך הנתונים שונים אצל כל אחד. לכן, עד גיל 12 נתייחס יותר לציוריו של הילד, ונבדוק בעיקר אותם, הם ממחישים יותר מכול כיצד הילד רואה וחווה את העולם מנקודת מבטו, תחושותיו ותכונותיו.
הציור שלפנינו נשלח אלי יחד עם כתב יד, אלא שעקב הגיל הצעיר יחסית בחרתי להתמקד יותר באבחון העץ ופחות בכתב, לאור הסיבה שצוינה לעיל.
פרמטר מעניין עלה בציור העץ, ילד בגילאי בית הספר [7-14] יצייר לרוב עץ שחציו גזע וחציו נוף. בציור שלפנינו אנו נתקלים בגזע קטן מול נוף גדול ועמוס.
הדבר מלמד על כי אתה ילד נהדר, בעל יכולות מצוינות ושואף להמון. רוצה הישגים ומאד מעוניין להצליח ולהיות משהו מיוחד. אתה עושה המון בשביל להוכיח הצלחה ולהרגיש הגשמה עצמית, חשוב לך להגיע להיות מספר אחד ויחד עם היכולות שניחנת בהם אתה מסוגל לכך. יש לך ראש חזק ועדייך לגדולות אך לעיתים אתה מעט בוחן את האישיות שבך ככזו שמשתקפת מתוך העשייה וההישגים שאתה יוצר. יש בך פונטנציאל ונפש מקסימה והמון יכולות ואתה גם יוצר המון בשטח, אך הייתי ממליצה לדעת להפריד בין מי שאני לבין מה שאני מוכיח בשטח, שגם אם אינך מצליח, האישיות שלך נשארת מיוחדת כפי שהיא!
בפן הרגשי, אתה ילד עם חיות בעל שמחת חיים, ילד טבעי, זורם ובעל התנהגות ספונטנית אך יחד עם זאת מתוך הציור משתקף כי אתה מעט חושש מכל מיני דברים, מומלץ וכדאי לברר מה אני מרגיש ולטפל במידת הצורך.

admin

admin

Leave a Replay

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

דילוג לתוכן